Svar till: Min första two-stroker

Forum Övrigt Projekt / Min bil Min första two-stroker Svar till: Min första two-stroker

skomakarn
Deltagare

Hej,hej!
Nu behöver jag lite tips och råd.
Sedan kvällskörningen i våras har det inte blivit så mycket kört tyvärr 🙁
Ett ljud i framvagnen började höras och det blev värre och värre. Det visade sej att hela hjulet inkl.bromstrumma samt drivaxel
flyttar sej axiellt ca: 5-6 mm.
När jag svänger först åt ena hållet sen åt andra så hör jag ett rejält och distinkt ”KLONK”.
Inte konstigt med det axialspelet förstås.
Lagret verkar glappt också så det är ju bara att byta men det jag inte fattar är att hela skiten rör sej in och ut på det sättet.
Har ingen verkstadshandbok så jag vet inte hur det är konstruerat men det känns ju som det saknas nåt stopp eller nån distans.
Trumman sitter ju på en konisk axel så den är ju där den är men att allt kan röra sej utåt är för mej en gåta. De drivaxlar/knutar jag sett är ju som en stor
”klump” sen går hjulaxeln igenom lagret där man sen drar på trumman/skivan så det kan ju inte röra sej axiellt alls .

Jag är tacksam för tips om nån vet vad som kan vara felet.
Även om nån har en bild på hur det ser ut.

/S

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng