Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Vindskydd är nästan ett måste i en cab, särskilt i dom gamla ”öppna” modellerna. Jag är rätt lång och sticker ut en del i og900. TItta på nyare cabbar ala 9-3SS etc, där ser man knappt föraren bakifrån. Nu var det så himla varmt när jag var nere, att man nästan ville ha bort vindskyddet ändå…. Några sträckor fick jag cabba på och köra med AC, det gick liksom inte. Men det är ju ett angenämt problem eg!

Hur mår den Blåa Aeron? Jag körde över Reschen pass hem nu med cabben och vidare över Fernpass och A7 genom tyskland – samma sträcka som jag tog hem den Blåa på! Då var det vinter och ena framlampan var kass och bilen okänd. Det var spännande! 🙂

Bilkörning i Alperna är verkligen paradisiskt. Jag var inte främst där för att köra bil, men jag har gjort det mkt även tidigare och det är ett rent nöje. Man skall nog undvika Juli och Augusti, pga semestertider i Europa. Men det finns så mkt att se, så många pass att köra. Boenden är inga problem, Gasthofar och hotell finns överallt. Men visst, ta med plånkan – på sina ställen kostar det en slant förstås.

Faktum är att några såklart reagerade på bilen, men det var ändå nästan mindre än jag trodde. Pengar flödar i Europa och det är en gammal bil og900, och i havet av BMW cabbar, rena sportbilar, Jaggor, Ferrari (!) mm så är den inte så extrem. En dag kom en engelsk sportvagnsklubb och drog upp för Susten, med DeTomaso pantera, gamla Ferrari mm. Undrar hur dom V8orna med Förgasare klarade värmen när min lilla T16 på 2 liter svettades coh gick varm? Sen fick jag finna mig i att bli omkörd en del, jag njöt utsikterna och ljudet av en T16 som gurglade uppåt, men faktum är att majoriteten av bilisterna och särskilt motorcyklarna ändå hade toppen som mål, att nå dit så fort som möjligt! Lite märkligt kan jag tycka…..

Enda läskiga grejen jag hade under 400 mil var ett rattfyllo på Autobahn, i en ganska sen V60 märkligt nog. Han låg och jazzade och klippte sidoräcket 2x gånger. Vi var en hel kö bakom sen som låg 200 meter bakom, ingen körde om. Sen tog han nästan refugen vid en av-fart…. Djävligt äckligt alltså. Hade jag vetat vart jag var så hade jag såklart ringt polisen men nu var det ”nånstans i närheten av Karlsruhe” typ så jag fick släppa det. Men det var den absolut värsta fyllan jag sett på allmän väg, och det på en välfylld Autobahn…. Blä.

Här på väg uppför Sustenpass, i västlig riktning, Steingletscher väntar på mig. 🙂

Och några här drömde säkert om Märklins Krokodilen när ni var små? Nu lämnar vi Saab området, men utan att jag visste om det så körde man Krokodil lok över Gotthard första dagen jag var där. Vilket flyt! Här står den bruna vackra maskinen i Göschenen på väg norrut igen till Depån i Erstfeld. Det luktade Olja och metall, mitt hjärta rusade! Total järnvägsglädje. På parkeringen bredvid står min MonteCarlo cab och väntar på passet för dagen – snack om hobbies i total harmoni! Shit, jag drar dit igen tror jag…..

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng