Svar till: Öppen fråga, Hur bra är og9-5?

Forum Modellspecifika forum OG9-5 Öppen fråga, Hur bra är og9-5? Svar till: Öppen fråga, Hur bra är og9-5?

turbocab
Deltagare

9-5 är fina bilar, men dom är ju som många fordon väldigt beroende av att ha skötts rätt, och dom rostar som fan. Hittar man en fin välskött bil är det ju jättegrymma bilar, men en ”bruks” 9-5 som gått 20k hos en familj som lyfter på ögonbrynen när man undrar om dom kollat oljan nån gång är ett uselt köp… Jag har provat båda varianterna, och den 9-5 jag köpte som vinterbil en gång för ca 20k kostade mig minst lika mkt till och en djävla massa timmar innan den var okey och jag var nöjd. Köper man en pärla som Jaspers fina blå (Grattis!!!) så är det ju inte mkt att oroa sig över, men köper man en ”budget” 9-5 då kan det fan i mig bli hur dyrt som helst. Men absolut att det är sköna bilar, men efter att ha känt på bägge alternativen (alltså 9000 Vs og9-5) så måste jag nog säga att 9000 är höjdpunkten ändå, 9-5an är ganska komplicerad och tillkrånglad utan att tillföra så himla mkt egentligen. Men ser man till krocksäkerhet så är ju såklart 9-5an att föredra, likadant tillgången till delar talar ju för 9-5. Men lite mer pengar vid inköp, det lönar sig sen, och lite tur också kanske….. Men det är ju inget nytt, det gäller ju alla bilar man kikar på som inte är nya.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng