Svar till: Saab 99 GL-82 (15årsbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 GL-82 (15årsbilen) Svar till: Saab 99 GL-82 (15årsbilen)

saab putte
Deltagare

Tja!

Har inte blivit just nått skruvande på ett tag, fick ett lustigt fel på bilen härisist, den var stendöd när ja skulle starta. Provade byta lite grejer men det hjälpte inte, senare den dagen small den igång helt plötsligt. Sen gick den ett tag och jag ställde bort den i garaget.
I går var den likadan, helt livlös.
Pumpen gick inte och den tände ej på startgas, så då insåg jag att det var tändfel. Har den ingen varvtalssignal startar aldrig sprutet så bränslepumpen går igång.

Hittade felet i fördelaren, bytte den och då starta den igen, såg även i samma veva att kablaget till hallgivaren var sprucket så det klippte jag och lödde om stiftena på. Kanske vart där det blitt kortslutning så hallgivaren sagt upp sig eller nått.

Var en sväng på veterandagen i Ekshärad förra månaden. Bjuder på några bilder.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng