Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal) Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Jonatan
Deltagare

Tack för tipset Andreas! Det ska jag ta en titt på imorgon!

Instrumentpanelen limmade jag med vanligt Karlssons klister 😉
En liten varning dock! Jag hade först lim på hela undersidan, sen när jag tryckte ner klädseln tyckte jag se limmet gå igenom. Jag drog upp den igen och lyckades klara mig från bestående fläckar.
Därefter la jag bara lim allra längst ut mot rutan (den delen där det inte finns någe skumgummi) och tryckte ner ordentligt. Den allra yttersta flärpen limmade jag inte utan tryckte bara ner mellan rutan och brädan.
Ett tips är att bara testa hur lätt det är att trycka ner flärpen så du vet att det går och inte hamnar i klistret 😉 Du kan ha någon tunt mjukt böjbart till hands när du limmar som du kan använda til att trycks ner flärpen med. Jag fick lite panik och tog handtaget till ett decilitermått. Fungerade ganska bra faktiskt 😉
Ett annat tips är att spänna duken/klädseln från mitten så det inte blir veck någonstans och till sist att inte limma allt på en gång. Jag tog 30-40 cm i taget och satt kvar och tryckte på limmet ganska länge.

Här ser du resultatet (jämfört med bilden ovan där det är olimmat)

IMG_20150717_212957

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng