Svar till: Lågt GLT og900 t16 / laddar dåligt överlag.

Forum Modellspecifika forum OG900 Lågt GLT og900 t16 / laddar dåligt överlag. Svar till: Lågt GLT og900 t16 / laddar dåligt överlag.

nylen
Deltagare

Hej!

Tänkte skriva ett sista inlägg på detta.

Jag har fått till bilen nu och den laddar 1bar utan spikningar, kan spika ibland men det är sällan och godkänt.

Vet inte riktigt vad jag gjort men började iaf att tvätta spridarna i en UL-tvätt och kopplade upp dom mot ett litet system av en spolarvätske pump som kopplades på fuelrailen och en tryckmätare i andra änden för att se tryck. Spolade igenom spridarna med diesel för att få ren dom från tvättvätskan och uppmärksammade att det skiljde på stålarna på spridarna, gjorde samma test med 4st 431or och där var det likadana strålar på alla.
Provmonterade dessa men blev ingen skillnad, bilen spikade vid samma ladd fortfarande. höll på jävlas då min tomgång försvann vilket den har tenderat att göra sen ifjol??

Vi testade att kolla tändningen och den stod på 27grader!!?? dubbelkollade den ifjol och då låg den på 16,5 grader, antingen var den strobelampan paj eller så har fördelaren pajat.
Drog ner tändningen till 14grader och då gick bilen bra, trögstartad men bra.. ett tag.. sen blev det samma igen, drog upp fördelarn liiite och provade, samma visa, kollade tändningen då låg den på 22 grader. Så jävla känslig.. Ställde den igen på 16,5 grader och då laddade den riktigt igen. dock for den o misstände på tomgång samt var man tvungen att vri på tändningen tills soppapumpen pumpat färdigt innan den gick o starta..
Monterade tillbaka original spridarna igen för o testa och nu funkar allt prima! Peppar Peppar…
Troligtvis så tömde de röda spridarna systemet vid avstängning så det va omöjligt att få igång bilen om man provade att starta direkt? Har ingen aning..

Summa summarum: Osäker på vart problemet satt. Kan ha varit så enkelt att strobelampan jag använde efter toppbytet var trasig eller så lever min fördelare sitt egna liv, då tändningen skall dras tillbaka vid högre varv av systemet för att undvika spikningar och då den låg så högt så kunde den bara backa lite grann.

Skall köra och se vad tändningen ligger på, om den ändrar sig själv.

Kan man köpa en ny komplett fördelare någonstans??

MVH Dan

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng