Svar till: Tonårsräsern, 900 -82

Forum Övrigt Projekt / Min bil Tonårsräsern, 900 -82 Svar till: Tonårsräsern, 900 -82

Linus Karlsson
Deltagare

Nu så!

Efter lite grejande och ett par ordentliga turer så kan jag konstatera att något inte är som det ska med hydrauliken. Kopplingen tar som sagt lite lågt ner och bromspedalen sjunker sakta med säkert mot golvet vid hårt tryck. Förra ägaren har bytt kopplingscylinder, och eftersom broms och kopplings delar på hydrauliken (eller…?) så funderar jag på om han har luftat systemet ordentlig efteråt. Ska ge mig på det i helgen. I annat fall så antar jag att packningarna i huvudcylindern är dåliga. Nivån på bromsvätskan är konstant och vad jag kan se så droppar det inget under bilen. Blir väl att pilla med cylindern i vinter då, isf.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng