Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal) Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Jonatan
Deltagare

Justering av kopplingen gjorde ju susen! Nu vill jag påstå att bilen är i princip färdig för besiktning! Det enda som bör åtgärdas först är att spänna fast batteriet. Jag har två st. likadana batterifästen liggandes, sådana man sätter tvärs över batteriet med två långa bultar med vingskruvar och en L-plåt. I andra änden är bulten J-formad men jag kan inte förstå eller hitta vad de ska haka fast i i bilen.

Sen jag har några funderingar till.

Det sitter en liten vippströmbrytare bredvid tändningslåset, vad går den till? Jag har provat slå till och från och märker ingen skillnad. I specen vad alla knappar går till är den med på bilden men har inget nummer och således ingen beskrivning…

Sen har jag ett ställe med rost som jag funderar på att laga själv. Vad tror ni är enklast/bäst? Antar att spackel är något enklare men att svesta blir bättre. Jag har inte mycket erfarenhet av något utav sätten men har tillgång till en mindre plåtverkstad. Stället på bilen är framför bakre skärmkant (se bild nedan), jag kommer åt ganska bra innifrån då jag tömt bilen på inredning så rent teoretiskt borde ag kunna slipa bort all rost från båda sidor och sedan måla från båda håll så borde det hålla ett tag. Svetsa går förstås också men det känns knepigt att få till en snygg plåtbit.

Och till sist inredningen. Framstolar och sittdynan till baksätet är i väldigt fint skick (enbart några små hål på förarstolen) men ryggstödet är råttätet på hela den övre kanten… Finns det något liknande svart tyg att klä om det med?

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng