Svar till: Förslag på Stockholmområdets noggrannaste mek till ovanlig bil.

Forum Övrigt Off Topic Förslag på Stockholmområdets noggrannaste mek till ovanlig bil. Svar till: Förslag på Stockholmområdets noggrannaste mek till ovanlig bil.

stefan
Deltagare

nu bor jag inte där längre men jag tror inte det där lär vara så märkvärdigt att fixa till. Den största skadan är såklart gångjärnen som måste bort och riktas upp. Luckan i sig hade jag nog inte klyddat med nå mycket för man kan nog inte lappa i det där småflisorna på nåt enkelt sätt utan att plasta ordentligt och det medför ju lack och alltihopa.
Där skulle jag utnyttja de två nitar som finns och tillverka en rostfri plåtbit som passas in och lämpliga hål borras. Då får man en snygg förstärkning som gör att det blir stabilare än original och du slipper fnaset helt och slipper ödelägga lack och allting. Positivt både för dig och bilen.

Gångjärnen kanske rentav är nån standardgrej från nån annan bil om man forskar lite? tror inte en sån liten tillverkare tar fram sånt eget. Plockar man bort dom kanske det står Ford på dem eller nåt och kan köpas över disk raka och fina.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng