Svar till: Saab 99 King Size

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 King Size Svar till: Saab 99 King Size

Martin
Deltagare

Bakdörrarna var värre. Jag skaffade nya 3d-dörrplåtar från Klokkerholm och tanken var att anpassa dem till bakdörrarna. Längden stämmer nämligen bra.
Varje bakdörr består egentligen av en sammanfogad tredörrarsdörr och fyrdörrars bakdörr. Skarven ligger i framkant.

Men pga dålig passform fick den tanken överges. Jag kände också att det var en stor risk att det skulle bli fult om jag skulle gjort det själv.
Så därför lämnade jag bort det jobbet till plåtkonstnären Bengt Blad som bor 10 minuter härifrån.
Han reparerade dörren som var i riktigt dåligt skick. Så sånär som på lack är dörren riktigt fin igen.
Bengt besiktade dörrsidorna jag hade och dömde ut dem. Bland annat såg inte avrinningskanalerna i dörrbotten ut som på bilen, så han gjorde ett eget pressverktyg efter avrinningskanalerna på originaldörren.
Häftigt med sådan yrkesmän! http://www.klassiker.nu/reportage/platguruns-masterverk

Kanske kan återkomma med bild i morgon

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng