Svar till: Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken

Forum Modellspecifika forum OG900 Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken Svar till: Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken

Anders Forsberg
Deltagare

Fortsätter finlira…

Tre av fyra fälgar är nu fixade. Blev nästan lite för glittriga med Biltemas fälgfärg.
Fortfarande roligare än innan dock.

Gnidit lite med Autosol på fönsterlisterna också.
Vet inte riktigt var jag ska lägga ambitionsnivån här – Det går säkert att få dem bättre än så här, men förmodligen aldrig att få dem helt bra.
Inga förhoppningar gällande vindrutans plastlist dock! 😉
Några förslag här? Går det att få tag i ny?

Grillen har jag funderat en del över…
Kunde inte påminna mig om att jag någonsin sett en OG900 med helt svart grill.
Kunde det vara så att gubben låtit något barnbarn ta över bilen och att denne lackade grillen svart..? Samtidigt så finns det ingen stereoinstallation bilen när, så det verkade osannolikt.
Vid närmre koll konstaterades dock att den helt enkelt bara är solblekt(!). Delarna som skyddats från solens stålar är härligt antracitgrå! 😉
Tidigare ägare har verkligen gjort allt för att få bilen att efterlikna en Kalifornien-bil!
Vet inte om jag kommer att göra någonting åt det dock…
En ny grill kostar iofs inte så mycket, alternativt så verkar den som sitter på vara möjlig att demontera för lackering. Men samtidigt tycker jag att det är lite charmigt!

Hatthyllan är jag dock ingen fan av…
Utan att vara någon alls 900-connoisseur så känns det som om den inte har riktigt rätt nyans längre.
Tänkte passa på att klä om denna när jag tar ut innertaket för renovering.
Någon som har förslag på textil/nyans att använda? Har den varit blå från början?

Slutligen. Om någon mod har möjlighet att flytta tråden till ”projekt” så hade jag uppskattat det!

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng