Svar till: Tomgångsproblem. T16 -93 Lucas

Forum Modellspecifika forum OG900 Tomgångsproblem. T16 -93 Lucas Svar till: Tomgångsproblem. T16 -93 Lucas

nylen
Deltagare

Hej!

Det jag beskrev i mitt inlägg är tomgångreglerventilen, den sitter bredvid fuelrailen mot kylaren till, tryckregulatorn sitter mot cupén till.

Denna är rengjord och insmord. Dock känns det som det vore något annat än denna som spökar då det är vid vissa starter och då man stänger av bilen en stund och startar igen så funkar det klockrent, känns mer som det saknas en signal till denna ventil då motorn tvärdör bara.

Jag har testat två stycken som jag rengjort och smörjt och bägge två går otroligt tungt, vet inte inte riktigt funktionen på denna reglerventil hur den ska verka vid tomgång och vid körning.
Har kört bilen 2 dagar nu utan problem men får väl se hur det tär sig i framtiden.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng