Svar till: Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken

Forum Modellspecifika forum OG900 Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken Svar till: Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken

Anders Forsberg
Deltagare

Sorry… Kromgrill blir’e ingen. Även om det helt säkert är bättre.
Original är det som gäller. Således antracit – eller solblekt originalgrill! 😉

Inte för att jag direkt har tummen mitt i handen (även om jag knappast har för vana att meka bil), men bilen lämnas in för att fixa avgasbekymren och elfelen höger bak. Har helt enkelt inte tid.
”Serva” bilen innan ombesiktning tänkte jag dock försöka fixa själv.
…d.v.s. byta olja, filter och stift.
En fråga som dök upp var onekligen… Hur fan kommer jag åt luftfiltret?! Inte för att jag tittat särskilt noga, men nog ser det ut att sitta lite märkligt till? Jämför allt med BMW:n dessvärre, och där sitter boxen väldigt lättillgängligt. Fyra hakar, av med locket. byta filter och sen är det klart.
Har inte kikat så våldsamt noga, för all del, men det verkar sitta långt ner framme till vänster? Utan någon särskilt uppenbar ”snäpplösning” för att byta.
Är det bara jag som tycker att det ser avancerat ut, eller är det i själva verket en konstig konstruktion?

Bifogar bild på ”färdig” bil.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng