Svar till: SAAB 99 GL CC -76

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 99 GL CC -76 Svar till: SAAB 99 GL CC -76

parru
Deltagare

Hej
Det blev en intressant resa från Forserum till Jönköping. Jag var medveten om att kylsystemet läcker vatten, både den gamla mekaniska vattenpumpen samt en del av de adaptrar jag skapat för att gå från en slangdiameter till en annan. Lägg till detta en koppling som var minst sagt tjurig så det är bara med guds försorg man får i växlarna. Men det var fredag kväll och jag hade tåget dit. Om jag inte fått igång åbäket gick ett tåg hem strax efter midnatt. Men jag fick igång den och med ögonen lika mycket på tempmätaren som på vägen samt att jag körde onödigt länge på varje växel. Här skulle inte växlas i onödan. Enda gången det var riktigt kritiskt var på avfarten från E4:an vid A6, då tog det ett tag att få i en växel men till slut så.
Dagen efter tog jag barnen med mig till veteranmotormarknaden på Elmiafältet. Tanken från början var ju att ta 99:an men att krypköra i köerna in på fältet lockade inte så jag funderade allvarligt på att ta 9-5:an men det blev 99:a i a f. Som om den hade känt på sig att jag var lite less på den så fungerade den klockrent. Kopplingen var som ny och växlarna gled i (Nåja!). Till på köpet så blev vi hänvisade till finbilsparkeringen och slapp betala inträde. Blev placerade bredvid en röd 900 2.1:a så två combi couper bredvid varandra. Great!
Sedan dess (Augusti) så har bilen gått som den skall om man bara kommer ihåg att fylla på vatten och starta vattenpumpen.
Undrar i fall han går till Norrköping i september?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng