Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter / Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

    augusti 19, 2015 at 21:14 #378181

    Haha, jag LOVAR att sätta dit en röd kassett, provstarter med en svart ska nog inte vara någon fara 🙂
    Ska försöka hitta tag i bilden, tror jag har den på andra datorn men om inte så ligger det på min gamla telefon!

    Jag fick inte med några nycklar till bilen så idag har jag bytt låskista till en som backlåset fungerar på och med ett tändningslås jag har nycklar till, även dörrar och baklucka finns det lås till så jag byter allt snart.
    Har även hunnit med att koppla stereo, städat ur bilen rejält i framsätet samt bytt till en ratt i bra skick.

    Problem just nu: Jag får inte varvräknaren att fungera, jag är väldigt säker på att den är kopplad riktigt och tror till och med att den har fungerat men är inte säker på det heller.
    När jag drar på tändningen så hoppar den till men den är helt stilla under startsekvensen samt under gång, när jag slår av bilen så hoppar den till igen.
    Har följt kabeln med multimeter när bilen är av från nere vid original lucas-box till instrumenthuset, på pin 1 & 3 på 3-pinskontakten bredvid hastighetswiren så får jag värde mellan 6-700 (0 = inget motstånd?)
    I kontakten som går in i varvräknaren så får jag 6-700 i några pinnar och 0 på en kabel som jag glömt färgen på, den är inte blå som den som går vid lucas-boxen iaf.

    Har provat två olika mätarhus och den är död i bägge, kanske har jag kopplat tokigt ändå? Eller är det något jordningsfel?