Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Trodde jag skulle hinna få bilen besiktningsbar idag men jag har tagit ett rejält steg bakåt när jag kom på att jag måste rätta till avgassystemet PGA downpipen, killen som svetsade den märkte nog inte att systemet rörde sig under tiden han passa ihop alla bitar så katten låg en bra bit utanför tunneln där den normalt ska ligga. Jag påpekade detta när vi svetsade men han sa att det gick att trycka in avgassystemet en bit till mot downpipen och att det skulle lägga sig på plats då men det gjorde det inte 🙂
Eftersom jag inte har svets och inte kan svetsa så blir jag illa tvungen att försöka kapa till några rör och märka upp dom och åka till lokal firma som svetsar rören för fika-pengar. Ganska tråkigt med tanke på att jag bytte till mig jobbet mot delar jag köpt och ändå är det inte klart. Downpipen blir nog därför dyrast på hela bilen innan det är klart!

Varvräknaren får jag inte heller någon ordning på: Pin 58 från T5-boxens kabelhandske är RPM UT och jag kan följa den hela vägen till bilens original 3-pin kontakt som sitter vid lucas-boxen innan den försvinner in bakom instrumentpanelen, jag har alltså kopplat rätt.
Jag har testat två mätarhus varav inget ger signal, även testat en annan tändkassett för jag läste en teori att T5 tog varvsignalen därifrån vilket den inte gör men jag testade ändå.
Jag tror nu att det antingen är fel på boxen jag har, vevaxelgivaren (bilen går skitbra så det är väl inte så troligt) eller att någon lekt med elen bakom instrumentpanelen (inte otänkbart med tanke på resten av elen i bilen).

Det enda jag gjort idag är att svära över att downpipen inte passar och kapat av den på hälften samt svära över att jag inte får igång varvräknaren.
Jag är lite trött på att aldrig komma i mål men gör ett försök med downpipen imorgon så löser jag resten sig, varvräknare är ju inte ett måste för att kunna besikta bilen 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng