Svar till: V4an startar inte…

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 V4an startar inte… Svar till: V4an startar inte…

Mats73
Deltagare

Gåtans lösning….

Först: Jag fick aldrig någon ”Den lille elektrikern” låda när jag var liten och min relation till el i allmänhet är ganska ansträngd.

Nu till gåtans lösning eller åtminstone en bra bit på vägen.

Bilen kallad ”Green Leader” fick nya NGK tändkablar i går, provstart, den går fortfarande på 2-3 cylindrar, funderade en mycket kort stund och skiftade därefter tändkablarna mellan cylindrarna på vänstersidan, är det 1 och 3 cylinder? Provstartade och kors i taket, GL går hur fint som helst på alla pannorna:-)

Någonstans på vägen av felsökningar har jag skiftat tändkablarna mellan två cylindrar. MEN det förklarar ju inte varför den var stendöd under sommaren, tills jag bytta fördelarlock och rotor -så jag misstänker att fördelarlocket var det som gett upp först. Ska nu byta brytarspetsarna också och få tändningen justerad av den lokala bilmekanikern.

Annars, framskärmarna är av och inlämnade för svetsning och lack, siktar på att rulla ut Green Leader till våren, en lättare Rallyfiering kommer att ske under vintern, med fina Marchal extraljus, original träratt, oljetrycksmätare, läderrem till huven inhandlad på SAAB museét mm. Tvåportsinsug och en Weber 36/28 ligger också på hyllan, men det blir ett senare projekt.

Tack för all hjälpen!!!

Saab 9-5 NG 2.0 Biopower
Jaguar XJS 4.0 Convertible 1994
Ferguson 135 1975

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng