Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Ska ta tag i avgaset och varvräknaren snart, har inte haft något ork och ingen verkar veta varför varvräknaren inte går heller. Blir väl att plocka ner instrumentbrädan antar jag
Måste försöka göra i ordning bilen så jag kan ställa undan den under tak inför vintern, vill helst inte ha den utomhus igen!

Jag bytte tankbandet på min 9000 i fredags. Hittade ett tankband som måste varit nybytt på en 9000 som skulle skrotas så jag skruvade av det, borstade bort ytrosten som fanns med stålborste och sprayade på dintrol på bandet innan jag monterade det på min bil. Blev kanonbra och det var helt gratis!
Var på samma ställe igen på söndagen vid precis rätt tillfälle vilket resulterade i en gratis växellåda från en T8-special med fjädrat länkage samt 7:ans primär. Den var extremt oljig och äcklig men den var gratis 🙂

Behöver hitta någonstans där jag kan ställa allt skrot som jag har samlat på mig den senaste tiden, det börjar bli mycket nu! 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng