Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Ang varvräknaren Har du helt kopplat bort org tändsystem ?
Har något minne av problem med varvräknaren på en bil där gamla tändsystemet fick sitta kvar. På nuvarande bil har jag letat fram varvräknarkabeln på kontaktdonet till instrumenthuset, klippt av original kabeln och istället kopplat in kabeln från Trionic.
Det kontaktdon du kopplat in dig på, är du säker att den kabeln går vidare till instrumenthuset ? Original är det tändsystemet som ger varvtalssignalen och den signalen går sen till varvräknare, insprutning och APC. Det finns alltså ingen varvtalssignal från org insprutning

Hmm, nu skrev du något som jag egentligen vet…Den kabel jag kopplat trionics utgående varvräknarsignal på bör ju vara kabeln Lucas FÅR sin varvtalssignal ifrån och då är det inte så konstigt att det inte fungerar…. Klantarsle 😛
Jag har kvar lite kablar från tändsystemet och jag antar att signalen till varvräknaren kommer från hallgivaren eller är jag ute och cyklar?

Nu känns det som att polletten trillat ner, jag var så inställd på att signalen skulle in i den kontakten jag kopplat på att jag totalt glömde att Lucas inte har något som känner av tändningen och rimligtvis inte kan säga till varvräknaren vad den ska visa!
Tack för sparken mot huvudet! Nu känns det som att jag bör kunna hitta hem 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng