Svar till: Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken

Forum Modellspecifika forum OG900 Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken Svar till: Precis köpt gubbil – Allmänna (…och inte särskilt allmänna) frågetecken

Anders Forsberg
Deltagare

Bräckjärn säger du… Finlir! 😉

Skulle ha loss innertaket ikväll var tanken. Men sorgligt nog så äger jag inga riktiga Torx-mejslar, utan får nöja mig med bits. Det dög alldeles utmärkt till jag kom till innerbackspegeln – där kom inte mina knubbiga bits åt.
Nåja, det blir till att åka förbi och handla ett set. Intet ont som inte för med sig att man måste använda Visa-kortet! 😉

Kommer, förutom taket, att klä om C-stolparna (se bild) och hatthyllan.
Har ju spekulerat lite i vilken färg hatthyllan hade original… När C-stolparnas klädsel kom av så blottade sig hatthylla som aldrig behövt utstå solens strålar.
Mörkgrå!?
Frågan är om jag inte kör någon nyans ljusare för att det inte ska skilja alltför mycket mot – gissningsvis – tokigt solblekta säten.

Mer eller mindre all plast i bilen trillar för övrigt sönder om man ens skulle få för sig att andas på den.
Täckbitarna till passagerarsidans kurvhandtag till exempel… Smul, smul…
Någon som råkar sitta på två stycken fräscha, eller vet var man kan få tag i?

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng