Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Skulle sparat lådan från min gamla femväxlade 900C, den har slutsiffra -10 och 9:33 enligt 900aero.com. Sen om den hade fjädrat centrum bara för att det är 10 i slutsiffra är kanske inte säkert?
Jag är inte duktig på hur växellådor fungerar men jag antar att det är kronhjulet som agerar slutväxel? Det står ju 9:33/9:35 på det hjulet. Är det ”enkelt” att flytta över kronhjulet till en nyare låda?

Jag har ju ”rätt” kronhjul (9:33) och nästan rätt primär (7:ans) i den lådan som sitter i bilen idag. Primären är ju enkel att byta när man har bägge lådorna löst och det skulle ju vara smidigt om man kunde flytta över kronhjulet på samma gång 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng