Svar till: Kopplingproblem trots NY slavcylinder

Forum Modellspecifika forum OG900 Kopplingproblem trots NY slavcylinder Svar till: Kopplingproblem trots NY slavcylinder

Ståhlbom
Deltagare

Vet inte om du kollat slangen till kopplingen, men på kopplingsröret sitter de en gummislang som går till slaven.
Varit med om att den pajat invändigt och flexat, känslan är precis som dåligt luftat pga flexet i slangen.
Om du skulle få för dig att byta nån gång, kör på stålomspunnet, är stor skillnad i pedalen.
Tagit lös mina och fått dom ordnade av lokala hydralfirmor, billigare än att köpa med rör och allt.
Då byter dom bara ut biten med gummislang mot en stålomspunnen.
// Mvh Skumberg

Jag kollade röret/slangen mest efter ev. läckage, så noga kollade jag inte slangbiten.
Men bra tips med stålomspunnen slang, det fixar jag på min andra 900:or.
Just denna 900 vill jag egentligen inte lägga ner en enda mekminut på men jag blir tvungen att laga bilen för att kunna ta mig fram/tillbaka till garaget som ligger 2 mil från bostaden.

Jag har nu rivit ner huvudcylinder från en annan 900 vars cylinder funkar och köper en ny huvudcylinder till 900 som jag ska ha som bruksbil när jag renoverat färdigt.

Tack för alla svar/tips, suveränt med forumet! 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng