Svar till: Motortyp?

Forum Modellspecifika forum 90/99 Motortyp? Svar till: Motortyp?

belle
Deltagare

Hej!

Kan vara så att man bytt motor i din bil. Det sitter nu en B-motor i din bil, men en del detaljer skiljer sig mot den tidiga B-motorn som borde suttit i.
Det satt Delco Remy-fördelare på de första motorerna, grenröret var ej 2-delat utan helt. Det var justerbart huvudmunstycke på förgasaren under som
man kunde justera utifrån. Motorfästet vid generatorn ser också ut att komma från en nyare B-motor, såg inte ut så på min bil.
Kan ju vara utbytta men jag tror dock det suttit en Triumph-motor i original i din bil, om den var så tidig.
Det satt även 2 bultar mellan motor-låda på de tidiga 2-litersmotorerna, som sedan togs bort, men jag tror inte man ser det, om man inte tar bort svänghjulet
Jag har själv en 2-liters 99:a -72, men den är inte uttagen förrän 7 juni-72 och hade 95 hk i papperen.

Aldrig fel att byta ut gamla tändgrejer till att börja med, glöm inte tändkablarna.

Ventilspelet i B-motorn justeras med shimsbrickor, så man måste ut med kamaxeln för att kunna justera om det behövs.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng