Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

Forum Modellspecifika forum OG900 Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!! Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

thoomas
Deltagare

Det är alltid intressant och spännande att följa felsökningar, lite som uppnystande av ett mysterie. Men jag kan förstå din frustation när det inte ger sig. Varje gång man hittar nåt som man fixar tror man att nu kommer det att funka.

När min T16-84 hade stått i närmare 10 år gick den mycket illa och misstände vid uppstart. Svår att varva och gick oftast på 2 eller 3 cylindrar. Jag bytte då tändkablar vilket gjorde en stor skillnad även om den inte gick helt perfekt. Behöver säkerligen göra flera av de saker du fixat.

Såg att du hade Biltemakablar som har några år på nacken. Har ingen koll alls på kvaliteten och hållbareheten på dessa över tid men om du kan låna några du vet är helt ok och testa kan det vara värt ett försök. Tycker mig genom åren ha fått en bild av att dessa motorer är kinkiga när det gäller tändkablar. Har även för mig att det ska gå att mäta upp tändkablar med det är överkurs för mig.

Kämpa på! Håller tummarna för att du löser det.

/Thomas

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng