Svar till: Ståhlboms og900: Beryllen och vita Sedanen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Ståhlboms og900: Beryllen och vita Sedanen Svar till: Ståhlboms og900: Beryllen och vita Sedanen

Ståhlbom
Deltagare

Varmt välkommen tillbaka får man väl säga!
Den där vita var riktigt fin. Lägg gärna upp fler bilder på den. Är det en vanlig frontspoiler som du har lackat vit på den? Ser lite special ut.

Tack Jonathan!
Ja, en skön ”flykt” tillbaka till forumvärlden och Saabvärlden just nu kan jag säga, för mycket politik på Facebook just nu.

Jo, CS frontspoilern köpte jag ny av en kille som jobbade på SAAB i Trollhättan, moddade genom att kapa ca en dm på bredden, längden var rätt bra och så lack på den av en lackfirma (kan inte lacka så bra själv).
Moddade också kofångarens sidobitar så spoilern fick plats under och tillverkade fästen av aluplåt som jag skruvade upp spoilern i.
Tanken var att få originalutseende men ändå lite special liksom, är fortfarande SAAB originaldelar trots allt 😀

Bilen står i stort sett i skelett i mitt garage så jag kan inte ta nya bilder direkt, jag får gräva i mina CD-skivor efter gamla bilder och lägger upp när jag väl hittat några! 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng