Svar till: Felkod P0172

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Felkod P0172 Svar till: Felkod P0172

Jag har retat mig på att bilen läcker olja genom fördelaren o tänkte att nu j****r ska jag fixa detta, demonterade fördelaren o åkte till den lokala saab-verkstan(numera mekonomen-verkstad) för att fråga om råd o köpa ny tätning, ”finns inte” blev svaret, jaha vad gör jag då? ”borra upp hålen under fördelaren så rinner oljan ut”
Konstigt nog så har jag aldrig sett olja i fördelarlocket men fördelaren och kontakten till hallgivaren var oljiga.

Är det ingen här på forumet som har tagit isär en sådan fördelaren? finns det ingen tätning i dom?

Nåväl avfettade fördelaren, monterade tillbaka o bytte även rotor o fördelarlock så nu hoppas jag det är ok iallafall.

Saab 9-5 kombi -07, 95 V4 -73, 95 de lux -63, mc Örnen 120cc -50

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng