Svar till: Saab som pendlarbil.

Forum / Övrigt / Allmänt / Saab som pendlarbil. / Svar till: Saab som pendlarbil.

    september 21, 2015 at 19:21 #379877

    Är ju mest en fråga om prioritet och hur mkt pengar man vill tanka för. Jag kommer nu själv lämna Saab för att börja pendla i Diesel-bil, sålde min fina 9-5 Aero igår till känd profil här på klubben. Jag har 6 mil T/R varje dag till jobbet, plus att jag kör jättemkt vid sidan av. Jag har helt enkelt tröttnat på att göra det i en 9-5 Aero som i bästa fall drar 0.8 på Bensin, och då kör jag med ett ägg mellan pedal och fot. Med kommande höjning av skatterna så känns det än mer aktuellt att få ner förbrukningen. Diesel är enda alternativet – jag har troligen ägt min sista 9-5 nånsin. Jag hade såååå gärna behållt den, men det går inte. En lätt överslagsräkning utan överdrift gav att jag skulle spara 10.000 kronor per år i bara drift/bränsle på en dieselbil. Och i ärlighetens namn – en 9-5 är ju inte direkt känd för att vara problemfri, även om mitt exemplar är nåt speciellt.

    På Saabfronten är ju en ttid det intressanta alternativet men dom är helt utanför min budget. Så jag för köpa en Diesel av världens näst bästa bilmärke istället – Skoda! 🙂 (Skratta ni gärna, jag älskar dom bilarna….Inredning och instrumentering är inte alls olika Saab i många detaljer, plus att dom inte är över-prisade som VWs bilar med samma teknik)