Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

Forum Modellspecifika forum OG900 Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!! Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

tuborg
Deltagare

Har fixat en begagnad styrenhet till bilen och monterat in idag och voilá! Inget hände. Då bytte jag även tändmodulen…..inget hände då heller. Det är inte mycket kvar att byta nu.
Jag har försökt söka luftläckor med startgas och propan, utan resultat.
Så idag tog jag till en oortodox metod.
Jag tog vattenslangen på med strålen när motorn var igång då upptäckte jag att motorn suger in på 3:ans cylinder. Ut kom vit rök. Alltså finns det ett läckage in genom spridaren. Det rök också från tvåan efter samma manöver, fast inte lika mycket.
Jag hoppas verkligen att nya oringar på spridarna ska hjälpa annars vet jag inte mer. Jag har faktiskt bytt allt jag kan tänka mig utan resultat.
Det är märkligt att jag var tvungen att spruta vatten för att upptäcka felet, om nu detta är felet och att den inte över huvud taget har reagerat på startgas och propan.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng