Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

Forum Modellspecifika forum OG900 Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!! Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

tuborg
Deltagare

SÅ här blev det:
Jag hittade en läcka under ena slangklämman till den decimetrlånga stumpen som förenar turbon med röret som går till intercoolern. Jag täppte till slangen från magnetventilen som går in i röret från LMM och pluggade även hålet som kommer från vevhusventilationen. Jag hittade en hel slangstump till turbon och intercoolerröret på skroten och satte dit. Kopplade kompressorn till slangen som går från nippeln på turbon till magnetventilen och duttade luft i. Trycket höll hyfsat men dalar sakta, försvinner väl bakvägen genom turbon och in i motorn skulle jag tro. Ska det vara helt hermetiskt tätt där eller är det ytterligare ett läckage?
Någonstans pyser det men jag kan inte lokalisera det.
När det var gjort pluggade kopplade jag in röret till spjället igen och tryckte luft in i spjällhuset. Det bubblade i motoroljan så jag pluggade slangen till vevhusventilationen. Det blir tryck som långsamt faller.
Ska trycket stå kvar i vevhuset?
I min värld ska väl en del försvinna in i motorn genom någon ventil eller två?
Eller har jag fel där också?
Startade därefter motorn – ingen skillnad.
Mätte undertrycket i vevhuset, inget har hänt sedan senast. Det står på 16 Hg inch (biltemamätare) Om allt skulle varit normalt skulle det stått på 18 eller en bit över (under) det.
En sista åtgärd som jag ser det.
Jag har beställt nya spridare från Speedparts.
Sedan är jag faktiskt fullständigt tom på idéer.
Senast den var igång för sju år sedan fungerade den. Jag körde en tur till stan med den.
Någonting måste ju ha stått och surnat i den genom åren. Jag anar inte.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng