Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Jag tror cabben blev sur faktiskt… Den står i Garaget och känner sig ensam och grinig, ingen Saab utanför. Får ge den lite kärlek i vinter tror jag. Ägaren däremot, dvs jag, är supernöjd med sin fina Diesel-skoda. 2x grannar har redan frågat om det är en fusk-diesel, haha jättekul. Och det är det ju, men bry sig. DSG lådan är det absolut skönaste jag haft i lådväg, jag tror inte jag kommer köpa en annan låda nånsin och dubbelkoppling automat måste ju vara framtiden. Synd att inte Saab gick den vägen med en egen låda, vanlig oljekonverter automat känns stenålder och det kommer jag aldrig nånsin äga igen. Och dieselns vridmoment på 350 nm är sjukt gött. Visst saknar jag Saabens enorma effekt om man låg på lite, men tycker ändå att dieseln står sig bra tack vare 140 hästar. VW etc har ju tagit över flaggan som landets mest bespottade märke nu (efter Saab) tack vare usel service, usla DSG7 lådor, usla kamkjedjor mm, men när jag kör min nya diesel med DSG så förstår jag varför dom ändå är så populära. Dom är för djäkla sköna kort och gott! Och nya sporten vid körning är att få ner förbrukningen mot 0.47 visat värde…. Shit, jag har visst blivit gammal?

Nu blir det inte mer Skoda-snack här, jag kanske återkommer i vinter när jag river lite framvagn på Cabben. Den kommer få se Alperna nästa sommar igen – det är ungefär det enda jag vet säkert om nästa år. 🙂 Och känslan när jag får köra Saab igen nångång i April/Maj nästa år kommer ju säkerligen vara totalt underbar!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng