Svar till: Saab 96 V4 ´79 "Evert"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 ´79 "Evert" Svar till: Saab 96 V4 ´79 "Evert"

Lsoderlund
Deltagare

Under sommaren har det inte hänt så mycket. Nytt arbete, massor med saker som har behövts fixas så bilarna har faktiskt mest stått stilla.

Låsen är nu bytta på bilen, samtliga lås.
Man brukar ju tala om Saab-andan, och hur vi Saabägare hjälper varandra. Det är precis det som hänt med min V4:a.
Klubbens ordförande Karl och jag slet med rattstången som verkligen jäklades med oss. Men nu sitter den på plats och växlarna rinner i som dem skall. Anton (Lustgasen) hjälpte till att byta dörrlåsen tidigare i våras, så nu är det samma nyckel till samtliga lås igen. Äntligen… Bilen har annars stått i underjordiskt garage under hela sommaren.

Måste säga att Karls arbetsställning kunde varit bättre..

Men nu är det dags att ta hem den igen, nu skall den bil färdig inför nästa säsong.

Startade på tredje försöket och det får väl ändå ses som ok för en bil som är 36 år gammal.

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng