Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

Forum Modellspecifika forum OG900 Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!! Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

tuborg
Deltagare

Kort genomgång av det som är gjort.
Bytt:
Tändkablar, lock, rotor, tändstift, tändmodul. Styrenhet LH- Jetronic, Lmm, bränslepump, luftfilter och bränslefilter samt bensin i tanken.
Testat och rengjort:
Btr, sjpällhus, Lmm, Turbo, alla ”luftrör”, vakuumslangar och kopplingar på insugssidan, samtliga jorpunkter och spridare .
Annat:
Kollat bränsletryck och vakuum, det senare gav inte fullgott resultat på min Biltemamätare visade det 16 Hg/inch vilket är 2 för lite för att uppnå önskvärda 18Hg/inch eller mer.
Jag drog idag en ny skärmad ledning från hallgivaren till tändförstärkaren men har inte hunnit testa detta ännu.
Pluggat Egr-ventilen och reparerat fördelaren.
Om inte den nylödda ledningen innebär någon förbättring återstår:
Ytterligare en Lmm, nya spridare.
Funkar det inte efter det får jag leta efter konstiga elfel.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng