Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

Forum Modellspecifika forum OG900 Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!! Svar till: Aero -84 pärlemor går illa, lmm? PROBLEMET LÖST!!!

hubbe
Deltagare

Hej! Som framgår av ämnet. Den har stått sedan 2008. Tog fram den. Den startade mot alla odds. Den går ok på tomgång, gasar jag obelastat så tvekar den lite men svarar, ibland stryps den bara. Kör jag med den är det låga hastigheter på låga växlar som gäller. Den misständer om jag gasar och lever allmänt jäkel. Har bytt: Bensin, pump, fördelarlock, tändstift. Har rengjort: Lmm, egr, spjällkontakten invändigt ( den var fylld med motorolja ), spjäll, tillsatsluftslid, spridare ( så gott det går ) samt motortvätt, för att inte bli så skitig själv. Min tanke är lmm. Jag hade av den och mätte motståndet mellan stift 3 och 6 visade på ungefär 650 ohm och justerade ner det till 380 ohm. Inget händer. När jag lossar kontakten till lmm går den sämre men inte så mycket sämre (den går ju redan dåligt ). Finns det någon med svart bälte på gamla saabar i södra delen av Skåne? Eller någon som har en överbliven lmm som man kan testa med.
mvh
Tuborg

Tuborg:

Jag kan iinte se att du bytt bränslefilter

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng