Svar till: Exlssns: og900S -91 + turboS Cab

Forum Övrigt Projekt / Min bil Exlssns: og900S -91 + turboS Cab Svar till: Exlssns: og900S -91 + turboS Cab

exlssn
Deltagare

Gelleråsen var trevligt trots att det inte blev mycket kört pga min slirande koppling. Den har slirat sen jag bytte motor. Troligen är det en av de dåliga Speedpartskopplingarna som sitter där, typ ny men slirar. Antingen skruvar jag loss min gamla som inte slirade, eller köper nytt. Men det blir nog nästa år.

Ombesiktning idag som gick bra.
Besiktade för en månad sen med anmärkning på slapp blinkerspak och handbroms på förarsidan som inte släppte taget utan hjälp av besiktningskillen.
Har under några veckors tid justerat, smörjt, skiftat plats på handbromsvajerserna, smörjt igen, justerat igen utan att få det att fungera. Började till slut misstänka att det var något inne i kupen som klämde vajern eller höljet. Började demontera inredning (igen). När jag fick loss konsollen runt handbromspaken visade det sig att golvmattan som går in under den hade lagt sig i kläm över/runt vajern precis under spaken. Drog undan mattan och då fungerade allt!
Så enkelt men ändå så svårt. Har nog haft med mig detta ”felet” under flera år. Bytte till och med bromsok en extra gång för några år sedan då trodde det kärvade.
Nu besiktad bil med toknoga justerad, uppsmörjd och tight handbroms 🙂

Sen small huvvajern mitt upp i allt. Ny beställd från Saabparts. Har kvar en liten stump i kupén som går greppa med tång. Inte smidigt men det funkar 😛

Just det, i mitt inredningsgrävande hittade jag som vanligt några mynt, ören och ett hubba-bubbapapper, men denna gång även en fotonegativslip 🙂 Kladdig av diverse bilgodis (hubba-bubba? ) och dryck men ska lämna in den på framkallning och se vad som döljer sig i denna lilla tidskapsel på 3-4st foton 🙂

http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng