Svar till: Får inte toppen tät

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Får inte toppen tät Svar till: Får inte toppen tät

tofser
Deltagare

Det är väl bultarna som bestämmer hur hårt man vågar dra så har du standard så skulle jag inte dra mer, XP packningar kan kompletteras med packningsklister för bättre resultat vid dåliga ytor men är allt rakt så bör den täta utan. Jag hade exakt samma problem med min motor efter att den skjutit packningen och bytte till både nyplanad topp och kopparpackning med klister plus höghållfasthets bultar men hade fortfarande problem. Det enda som är kvar är väl att plana blocket antar jag, vilket jag inte hade lust med så jag bytte block så det andra ligger kvar.

Det finns ju många olika packningsklister som är olika bra men jag har testat en locktite spray med gottresultat dock är den väldigt dyr vill jag minnas, kan ju testa med starkare bult också men jag tänker att om man måste ha dem för att få tätt så har man ändå inget gott packningsplan och riskerar läckage längre fram.

Så långt kom jag i mina funderingar när jag hade samma problem.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng