Svar till: Byta ut antenn mot elantenn -88CC

Forum Modellspecifika forum OG900 Byta ut antenn mot elantenn -88CC Svar till: Byta ut antenn mot elantenn -88CC

kjellake
Deltagare

Har precis monterat en elantenn från en 9000 -98 på min og 900 -93. Köpte ett nytt fäste till 900 från Maptun (kostade inte många kronor). Som sagts ovan passar inte den plastdel som sitter närmast över plåten p.g.a. olika vinklar men jag kunde använda den biten från den gamla fasta antennen efter att ha slipat ner den litet på höjden. Ett större problem på -93:an var att den invändiga plåten där fästet skruvas fast inte är lika på -93 som på tidigare årsmodeller. Vet inte på vilken årsmodell ändringen kom? Hålet för antennsprötet i innerplåten (bagageutrymmets sidovägg) saknas och de stora hålen i plåten där antennen träs in och fästet skruvas fast ser helt olika ut. Fick göra en mall från en 87:a jag hade tillgång till och ta upp hålen i plåten för att få dit antennen.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng