Svar till: SAAB 96GL-79 "Sköldpaddan"

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96GL-79 "Sköldpaddan" Svar till: SAAB 96GL-79 "Sköldpaddan"

Janne Hagnell
Moderator

Nytt försök idag att väcka liv i Sköldis. Bytte ut fördelare, tändspole och stift samt kollade över att jag hade satt tändkablarna rätt förra gången. Det hade jag inte, de satt ett snäpp fel, och då är det ju inte konstigt att motorn inte startar…
Med detta åtgärdat tände hon minsann på startgas! Loss med bränsleslangen men där var det snustorrt! Likadant i pumpen. Blåste alls ledningar med tryckluft och det bubblade i tanken, så det lutar åt att pumpen är kass. Någon sådan hade jag inte med mig, så där fick arbetsdagen sluta. Ersatte dock skruvarna som har hållit chassiakylten efter omlackeringen med nitar, så jag kunde bocka av en sak på att-göra-listan.

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng