Svar till: Saab 9-5 2.3t Vector 2004: Blåsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9-5 2.3t Vector 2004: Blåsan Svar till: Saab 9-5 2.3t Vector 2004: Blåsan

Janne Hagnell
Moderator

HAHA! 😀
Tror jag har kommit på tricket i turbobytandet: Plocka bort grenröret! När det var borta hade jag plötsligt oceaner av utrymme och kunde lätt få loss den sista banjokopplingen och helt enkelt lyfta ur turbon uppåt! Enkelt var det också, det var bara den högraste pinnbulten som ställde till lite problem vid demonteringen, men det gick.
När jag plockade bort turbon trillade wastegaten helt enkelt ut. Turbon var inte glapp alls, så jag funderar på att fixa wastegaten. Någon som har en havererad turbo med hel wastegate som hag kan ta delar ifrån?

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng