Svar till: 99 -77 Humlan!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 99 -77 Humlan! / Svar till: 99 -77 Humlan!

    november 7, 2015 at 21:30 #381366

    Sådär, har hänt en del i veckan!

    Gjorde nästan klart för besiktning igår och besiktade, hade fram till 9e att besikta så tyckte det var lika bra även om jag visste att en tvåa skulle vara kvar, visade sig bli två st då handbromsen inte tar tillräckligt fortfarande. Den andra tvåan är förarstolen som bara är fast i bakkant… Skönt gung när en gasar 😀

    Har gått igenom kupén och försökt sätta krympslang på alla lösa trådar, och göra lite fint så det känns kul att vara I bilen också. Ordnade upp ormboet där mittkonsollen varit då jag inte vill ha den, blir mera ”space” utan den, öppen planlösning så att säga 😉

    Gjort färdigt dörrsidorna, satte fast passagerar stolen lite bättre och satte fast mattan.

    Personen som hade bilen innan mig har haft bilen helt nerplockad, och jag tror faktiskt HELA bilen varit i molekyler. Det är många gånger jag fattar att sakerna inte sitter som de skall eller tillräckligt bra. Upptäckte att mattan låg lite snett samt att bältesfästen, instegslister mm. inte heller sitter som de skall. Nu känns det hela mycket bättre!

    Sedan Bort med den gamla backspegeln och in med en sugkoppsvariant från biltema, får duga så länge då gängorna på orginalet är trasiga så den gamla har skramlat omkring.

    2015-11-07-14.46.25

    2015-11-07-14.20.06

    Mätare och knappar tillhörande luftbälgarna ”air ride” uppflyttat. Mätaren sticker ut, men det gör inget för mig. Lättast så här, och dessutom har jag inte åverkat för mycket på bilen.
    2015-11-07-13.58.37

    Monterade ett sk. ”sportluftfilter” från biltema då jag hoppades att det skulle bli lite mer och därmed bättre motorljud, men blev grundligt besviken.

    2015-11-07-13.17.19

    99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil