Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Har gjort absolut noll och ingenting sen sist vilket är både skönt och oskönt, att downpipen inte passade nå vidare satte käppar i hjulet och jag har insett att det är ett stort problem att jag sitter fast så jävligt för en sån liten sak så jag siktar på att köpa en svets innan våren.

Rödingen kommer att få stå ute i år, är det en bra idé att köpa någon presenning och lägga på backen (gräs) och sen ställa bilen på den? Har sett någon göra så men jag vet inte om det är till någon nytta.
Har även ställt av min 9000 för i år, den får stå på asfalterad parkering här utanför min lägenhet i vinter.

Var sugen på något bakhjulsdrivet i vinter eftersom alla mina bilar jag ägt varit fwd (5st og900, 2 st 9000, 1 fiat 128 & 1 opel kadett d) så jag tänkte ta farmors gubbes gamla 240 som stått utomhus sedan slutet på 90-talet och göra i ordning den men det var minst sagt mycket jobb.
Precis när jag tänkte göra slag i saken och hämta den så fick jag ett erbjudande om en gratis bil som en bekant gubbes tant tänkte skrota, jag får erbjudanden om att ta hand om skrotbilar ibland så jag tänkte ”jaja, jag åker väl och kollar vad det är för skrot”. Sagt och gjort så kollade jag på den och nu har jag en grön bmw e36 att fara runt med i vinter. Skattad och bes december ut, ganska mycket småjobb men inget farligt, lite ytrost på något bromsrör men annars helt ok. Går nog igenom nästa bes med bara jag byter bromsrören, kostade 60kr st på mekonomen.

Har haft bilen i en månad nu och när det är lite frostigt ute så behöver man inte ens försöka lägga ut den i kurvorna, bilen fixar det helt själv i varenda sväng! Den är rent av livsfarlig att köra när det är halt ute och då är detta en 316!!! Alltså 1.6 liter och 102hk, undra hur slirig en 328 blir utan antispin?

Ska försöka att inte bli en bmw nörd nu bara 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng