Svar till: 99 -77 Humlan!

Forum Övrigt Projekt / Min bil 99 -77 Humlan! Svar till: 99 -77 Humlan!

oskarforsberg
Deltagare

Har lyckats få till lite på sista tiden. En uppsättning inkafälgar med dubbdäck (mina favoritfälgar) och så blev det en uppsättning plåtfälgar som är blästrade och ska lackas.

Bagageluckan gick i baklås men lyckades tillslut öppna den genom att trycka in ett smalt bågfilsblad raktunder och trycka hårt som tusan så öppnades den. Låskolven och låsmekanismen är ganska slitna, rostiga och med massor med fett som härsknat på. Nu fungerar det att öppna och stänga luckan (dock inte att låsa för då kommer den inte att gå att låsa upp igen) men det får räcka tills vidare. Har större bekymmer just nu.

In i kupén kommer det dålig luft, oftast inte så varm som den borde vara och dessutom stinker det avgaser och skit i luften. Luften borde komma in precis framför vindrutan, men är det så att det läcker in någon annanstans ifrån?

Sen har jag äntligen fått in alla stolar på rätt sätt. Att byta till 99 underrede från V4 var bökigare än jag trott, fick lite olika tipps men löste detta (då jag inte har svets och är otålig) genom att vrida loss de pluttarna som bestämmer hur långt bak eller fram stolen kan åka för att sedan sjuta ut det gamla underredet och på med det nya!

99 -77 luftfjädring och förgasare
900i 8v -88 finbil
9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng