Svar till: Montera krängningshämmare fram

Forum Modellspecifika forum OG900 Montera krängningshämmare fram Svar till: Montera krängningshämmare fram

saabaero
Deltagare

Av mitt laborerande på bana tycker jag däcktryck är det som gör störst skillnad.
Gatdäck från Asien, semi R-däck och R-däck, alla ger lömsk bakvagn med för högt tryck bak.
Kilenfjädrar eller Mercafjädrar kvittar, samma beteende med bakvagnen om trycket är fel. Har inte testat riktigt med hårdare än husvagnsfjädrarna bak. Började testa med då försvann 3:an
Std hjulvinklar eller ökad camber fram + bak, bakvagnen beter sig lika med fel tryck.

Har lärt mig känna när däcken blir för varma och behöver lägre tryck. Börjar bakvagn kännas nervös är det bara å gå i depå och släppa ur luft.

Hjulvinklar, däcktryck, styvhet på krängare, fjädrar, dämpare, bussningar mm kan man nog laborera med i det oändliga.
När man är klar med det projektet kan man övergå till olika däck och körstilar 🙂
Perfekt blir det aldrig. Sen få man ju inte glömma olika utväxlingar…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng