Svar till: Sugen på en fulltryckare

Forum Modellspecifika forum OG900 Sugen på en fulltryckare Svar till: Sugen på en fulltryckare

M.Broberg
Deltagare

Kan inte uttala mig om AC

Generellt skulle jag säga att en nyare 900 är nyare.

tex är det väldigt stor skillnad på en -84 T16 och en -93 i hur dom beter sig. Men undvik 84 om du kan, dom har helt special på massa delar (som topp, block, vev, oljepump, oljerör till turbo, startmotor osv osv)

-90 och nyare är väldigt trevlig med snabb och bra turbo. Dessutom hållbara turboaggregat. 88 och nyare har bättre bromsar. inte bara stoppförmåga utan även underhållsmässigt (även om handbromsens konstruktion inte är perfekt)
Jag skulle försökt hitta en 88-89 eller en 91-93
1990 har vissa speciallösningar som tex bältet på stolarna fram som gör det knepigt att hitta delar om det skulle strula.
Sen kom samma framstolar som 9000 år 1991 samt massa små förbättringar gjordes här o var. Saker som inte märks innan man vet om det.

rost är det största problemet på 900or. om du tex köper norrifrån eller köper en lagad bil så kommer du få räkna med rost. Attt ha kontakter som kan fixa eller ha svets själv är värt mycket.

det är ofta inte så komplicerade saker rent plåtmässigt då det mesta är ”osynligt” som tex länkarmsinfästningar eller bakre stötdämparinfästningarna.

skulle kunna skriva mer men nu hinner jag inte. får återkomma om det är något

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng