Svar till: Tändkabelsats Saab 95 v4 -77

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Tändkabelsats Saab 95 v4 -77 Svar till: Tändkabelsats Saab 95 v4 -77

Låter som bränsle problem!
Så här såg min förgasare ut när jag övertog den, säljaren sa att den ryckte när man accade.
Att den gick överhuvud taget är ett mysterium
Jag rekommenderar någon form av bränsle stabilisering när man förvarar bilar, mopeder,båtar mm mer än 3 månader.
Den stora boven är alkoholen i bränslet som drar till sig fukt/vatten och vatten i hop med olika metaller = rost eller ärja.
Vidare så startar en föråldrings prosess i dagens bensin ”Gumming” redan efter 30 dagar i tanken/ förgasaren bildar efter lång tids förvaring först en grön blir sedan brun lack liknande hård yta se bilden påflotörkoppen till en gräsklippare

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng