Svar till: Mystisk gasrespons

Forum Modellspecifika forum OG900 Mystisk gasrespons Svar till: Mystisk gasrespons

saabgunnar
Deltagare

Hej!

Inget svar på denna. För de som är nyfikna så har jag bytt allt i tändsystemt utom styrbox och spole och provat/kontrollerat det mesta i insprutningen.
När jag mätte tändtidpunkten såg jag att den ökade förställningen med varvtalet lite upp i varv för att sedan hoppa tillbaka och så ville den hålla på.
Läste slutligen av felkoderna och fick en kod som SAAB inte har med i sin v-handbok men som fanns på nätet. Den säger att tändstyrboxen saknar signal från insprutningen om lasten. Då ställs tändningen för fullastkörning, dvs vid alla annan körning alldele´s för sent. Dessutom misstänker jag glapp så att signalen kommer och går.
Där står jag nu, fortsättning följer.

MVH/Gunnar

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng