Svar till: Räddning av unik SAAB 99, chassie-nr 548

Forum Övrigt Projekt / Min bil Räddning av unik SAAB 99, chassie-nr 548 Svar till: Räddning av unik SAAB 99, chassie-nr 548

Ingmar Svensson
Deltagare

Gammalt problem löst!

De bussningar som jag köpte till parnadstaget var för stora, kollade med reservdelskatalogen, jag hade köpt fel, de var till en senare årsmodell. Problemet var att jag inte hittade nya bussningar.

20170828_094657_a

Jag har en RD-katalog till SAAB 90 -85 till -87 och kollade bussningar till tvärstaget eftersom de jag köpt fel tidigare passade till 90 och såg att det var olika storlek i de båda ändarna, såg u som de jag köpt var de stora så jag ringde vår eminenta reservdelsförsäljning för att få måtten kollade på den lilla bussningen. Det verkade stämma med hålet och skruvdimensionen i mitt tvärstag så jag köpte ett par bussningar.
Det gick som en dans att trycka i bussningarna i tvärstaget, de passade!

20180521_111419-1

Detta betyder att bussning med artikel-nr 89 09 228 som gäller för årsmodellerna -68 till -73 kan ersättas med artikel-nr 89 32 014.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng