Svar till: Råd angående rostig länkarmsinfästning vä fr

Forum Modellspecifika forum OG900 Råd angående rostig länkarmsinfästning vä fr Svar till: Råd angående rostig länkarmsinfästning vä fr

turbocab
Deltagare

Ser ut att vara en del, och det är ofta överraskningar. Vill inte vara negativ på nåt vis, men det du ser på fotot är troligen bara en del av problemet, när du börjar grotta i det så blir än värre. Länkarmen måste ner med allt vad det innebär, sen måste det tvättas och slipas ner rejält så att man ser omfattningen och sen får det väl skäras loss för att få in nya passbiten. Jag har medverkat i detta jobb själv en gång i mitt garage, det var inte jag som svetsade. Men shit det växte i omfattning ju mer vi höll på! Nu var min svetsare mkt noggrann och det hela gjordes med kärlek, men vi var ändå inte beredda på omfattningen när det väl började grejas.

Verkstäder som gör detta jobbet börjar bli svåra hitta – man får ringa runt och leta. Jag gjorde detta på verkstad två gånger i Göteborg på olika bilar, priset gick upp med 100% från första till andra gången och landade på 4000 per sida andra gången. (!). Men då hade jag inte tiden, kunskapen eller verktygen att göra det. Lätt beslut mao. 🙂 Ju mer tiden går ju svårare kommer det bli hitta verkstäder som jobbar på detta viset och som kan nåt om og900….

Hoppas du hittar en lösning! Låt inte nattens mörker hindra dig, som min chef hade sagt…. / Martin.
(hur långt har din bil gått förresten? Detta är väl inte den Special jag som sålde till Uppsala, med 9500 mil? Det var nämligen den som kostade 4000 per sida för några år sen och kan ju omöjligt se ut så här nu?)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng