Svar till: Förenklade utsläppskrav vid besiktning?

Forum Övrigt Off Topic Förenklade utsläppskrav vid besiktning? Svar till: Förenklade utsläppskrav vid besiktning?

michelle
Deltagare

Om ingen annan har råkat ut för att besiktningen inte mätt lambda och HC, så antar jag att det helt enkelt var en slapp bilprovare som glömde det. Eller en dum en som trodde att eftersom det inte finns diagnosuttag på den här bilen skulle man bara mäta CO.
Besiktningen gick väldigt fort. Jag såg faktiskt aldrig att han ens anslöt avgasslangen. Men jag var distraherad en stund av en ängslig biker som kom in med sin tunga harley-chopper. Jag undrade om besiktningstjejen verkligen skulle testköra. Hon rullade i alla fall ut den ur hallen, men nöjde sig sen med att provstarta den. Bikern var märkbart lättad.
Välkommen till nya slappa bilprovningen dårå. 🙂

chopper-SBP-2015-05-25-ano

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng