Svar till: Räddning av unik SAAB 99, chassie-nr 548

Forum Övrigt Projekt / Min bil Räddning av unik SAAB 99, chassie-nr 548 Svar till: Räddning av unik SAAB 99, chassie-nr 548

Ingmar Svensson
Deltagare

Svartjobb?

Riktigt skitjobb, jag gillar inte rostskyddsjobb men det måste göras. När man sprutar rostskydd så verkar det ha en förmåga att sprida sig i hela verkstaden så jag plastade in hela bakänden för att både komplettera med tunt rostskyddsmedel där det behövdes och med underredsmassa där jag tagit bort den för rostlagning.

20180618_120704

För att göra jobbet så får man klä sig som en rymdfarare. Vid behov har jag även tillgång till friskluftsmask.

20180618_121223

Underredsmassan penslar jag hellre än använder gummispackel, tycker att man kommer åt bättre i hörn och får bättre inarbetning av massan vid skarvarna mot gammal massa.

20180618_132431

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng