Svar till: Startproblem og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Startproblem og900 Svar till: Startproblem og900

Markus
Deltagare

Tror jag fyller på lite här med mina erfarenheter.
Jag hade problem med min startmotor när jag köpte bilen, ville ibland inte gå runt. Det hjälpte dock alltid med att knacka på solenoiden. Inte så praktiskt men men. Bytte startmotorn och allt fungerade perfekt ett år ca, till att nu börja strula igen. Det roliga, oftast startar den utan problem. Ibland räcker det med att dra av ljusställaren till noll, och samtidigt ha nyckeln i startläge och ibland är det bara knacka som gäller. (tur det finns två bilar i huset 😛 dosk en WV…) Det jag märkt är att den är mest grinig efter långkörning = varm varm motor och när man bara kört kortare sträckor när det varit varmt ute…
Mkt konstigt problem, tror det blir ett byte, igen 😛

Har exakt samma problem som Sebbo och några andra författare här. Gör mig galen. Oftast uppstår startproblemet när bilen är varm – det klickar men händer inget. Om jag stänger av radio och halvljus så får den oftast igång.

Jag har bytt:
– Startmotor (begagnad)
– Tändmodul
– Jordkabel
– Batteri

Ska man byta startmotor igen?

//Markus

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng